Kundeservice

Retur

Det er to forskjellige typer returer, anger og klage.

En anger betyr at du ikke lenger vil ha produktet, du kan ha kjøpt feil størrelse eller modell. Ved eventuell avbestilling er du ansvarlig for kostnadene for returfrakten tilbake til leverandøren.

En klage betyr at noe er ødelagt eller mangler på produktet du har bestilt. Ved klage dekker vi kostnadene for returfrakt dersom produktet må sendes tilbake til leverandøren

Spørsmål om anger

"Hvor lenge kan jeg kansellere et kjøp fra deg?"

Du kan kansellere et kjøp innen 30 dager. I henhold til EUs forbrukerbeskyttelseslovgivning har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen produktet ble mottatt. Vi tilbyr da ytterligere 16 dager åpent kjøp (30 dager totalt). Under visse høytider og spesielle kampanjer kan angreretten utvides og deretter vises den på nettsiden før kjøp.

"Hvor mye koster det å angre på et kjøp?"

Ved meningsskifte betaler du returfrakten. Prisen er mellom NOK 41-177 og avhenger av produktets vekt. Du vil bli informert om nøyaktig kostnad på returseddelen når du melder fra om at du ønsker å angre et kjøp. Kostnaden trekkes fra refusjonen.

"Kan jeg stoppe bestillingen min før jeg mottar den?"

Det er ikke mulig å stoppe en bestilling etter at kjøpet er gjennomført. Dette er fordi bestillingen sendes direkte til leverandøren som solgte produktet til deg.

"Kan jeg endre innholdet i bestillingen min før jeg mottar den?"

Det er ikke mulig å endre en bestilling etter at kjøpet er gjennomført. Dette er fordi bestillingen sendes direkte til leverandøren som solgte produktet til deg.

"Hvordan kansellerer jeg kjøpet?"

Klikk her for å starte en sak og få ytterligere hjelp med hvordan du returnerer produktet.

Hvis du ønsker å angre kjøpet, må du gi oss beskjed innen 30 dager fra den dagen du mottok bestillingen. Du kan enkelt fullføre returen ved å kontakte oss via vår kundeserviceside på Nettsiden. Du vil motta en returseddel som skal brukes ved retur av produktet. Du kan også kontakte vår kundeservice ved å skrive til oss på support@fyndiq.se eller bruke vårt angreskjema.

"Kan jeg angre alle typer kjøp?"

Nei, enkelte produkter er unntatt fra angreretten. Dette betyr at du ikke har rett til å returnere disse produktene. Når angreretten ikke gjelder, indikeres dette av produktet på Nettsiden. Produktene som er unntatt er:

  • Produkter som er produsert etter dine instruksjoner eller på annen måte gitt et tydelig personlig preg.

  • Produkter som, med brutt forsegling, ikke enkelt kan returneres på grunn av helse- eller hygieneårsaker og du har brutt forseglingen.

  • Forseglet lyd- eller videoopptak eller et forseglet dataprogram og du har brutt forseglingen.

  • Løs utgave av en avis eller et magasin.

"Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min i tide fra en agent?"

Du er selv ansvarlig for å motta eller hente pakken din i henhold til instruksjonene du mottar i forbindelse med bestillingen. Pakker på postkontor som ikke hentes innen den tid som er angitt på avin vil bli sendt tilbake til leverandørens lager. I disse tilfellene har vi rett til å belaste en administrativ kostnad på maksimalt 160 SEK, som tilsvarer våre kostnader for håndtering og frakt i tilfeller der du ikke henter pakken din på postkontoret eller hvis du ikke mottar levering i henhold til instruksjonene.

Spørsmål om Reklamasjoner

"Jeg har fått et ødelagt produkt, eller mottatt noe annet enn det jeg bestilte, hva gjør jeg nå?"

Klikk her for å starte en reklamasjon.

"Hvor lang tid har jeg på å reklamere et produkt?"

Hvis det er en feil med produktet ditt, har du rett til å klage på det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning i landet hvor du har ditt vanlige oppholdssted. I Sverige har du rett til å klage på originale mangler ved produktet som oppstår innen tre år fra levering av produktet (ansvarsperioden). Du må alltid reklamere innen rimelig tid fra du burde ha oppdaget feilen. Din reklamasjonsrett bortfaller senest to måneder etter at den treårige ansvarsperioden er utløpt.

"Hvor mye koster det å reklamere et kjøp?"

Ingenting hvis reklamasjonen blir godkjent. Når det reklamerte produktet er mottatt og godkjent, refunderer vi deg for produktet. Vi har rett til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er defekt slik loven krever. Vi har da også rett til å kreve et rimelig administrasjonsgebyr som er maksimalt 10 % av produktets pris, som tilsvarer våre kostnader for å undersøke produktet og fraktkostnader.

"Kan jeg velge mellom å få pengene mine tilbake eller få et nytt produkt?"

Du kan be om et nytt produkt eller pengene tilbake til leverandøren som solgte deg produktet. De kan imidlertid ikke alltid levere et nytt produkt, for eksempel hvis det er utsolgt.